Logo CAWP
plik svg - godło

Loga UE

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „Kształtowanie liderów transformacji - uczelnia rozwoju kompetencji” 
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Okres realizacji: 01.05.2024 r. – 30.06.2029 r.

Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu: 12 869 175,88 zł

Kwota dofinansowania: 12 479 175,88 zł

  1. ze środków europejskich: 10 619 643,94 zł
  2. ze środków dotacji celowej: 1 859 531,94 zł
  3. wkład własny: 390 000,00 zł

Opis projektu:

Celem głównym projektu jest kompleksowa modyfikacja programów kształcenia przyszłych liderów transformacji dla rozwoju gospodarki, m.in. energetyki odnawialnej, rolnictwa
i przemysłu spożywczego.

Zadania projektowe realizowane będą na poszczególnych wydziałach i kierunkach:

  1. Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, kierunek: Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami.
  2. Wydział Technologii Żywności, kierunki: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Dietetyka, Gastronomia i Catering Dietetyczny, Browarnictwo i Słodownictwo.
  3. Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa, kierunki: Ogrodnictwo, Technologia Roślin Leczniczych i Prozdrowotnych, Biotechnologia.
  4. Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, kierunki: Inżynieria i Gospodarka Wodna, Gospodarka Przestrzenna.
  5. Wydział Rolniczo-Ekonomiczny, kierunki: Rolnictwo, Biogospodarka.
  6. Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej UJ – UR, kierunek: Weterynaria.

Projekt zakłada realizację 4 typów głównych zadań merytorycznych polegających na:

  1. Tworzeniu nowych i modyfikacji istniejących programów kształcenia we współpracy
    z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
  2. Realizacji dodatkowych elementów praktycznych, podnoszących kompetencje studentów i studentek, takie jak staże, kursy, szkolenia, wizyty studyjne, zajęcia prowadzone przez praktyków.
  3. Realizacji działań przeciwdziałających przedwczesnemu kończeniu nauki.
  4. Wsparciu rozwoju kompetencji kadry zaangażowanej w proces kształcenia.

Grupę docelową projektu stanowią:

  • studenci i studentki, którzy rozpoczną edukację w X.2024 r., realizując modyfikowane programy kształcenia – 695 os.;
  • kadra akademicka realizująca kształcenie dla studentów i studentek stanowiących grupę docelową na zmodyfikowanych kierunkach – 160 os.

Główne działania

  1. Modyfikacja/opracowanie nowych programów kształcenia na powyższych kierunkach. 
  2. Prowadzenie zajęć na zmodyfikowanych / nowych przedmiotach.
  3. Zakup materiałów zużywalnych niezbędnych do realizacji zajęć.
  4. Zakup oprogramowania oraz sprzętu stanowiącego wyposażenie sal dydaktycznych.
  5. Dostosowanie pomieszczeń do realizacji zajęć na wydziałach: WIPIE, WR-E, WTŻ i WIŚiG.

Dodatkowe działania:

  1. Prowadzenie działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki dla kandydatów na studia (m.in. spotkania w szkołach średnich, opracowanie warsztatów tematycznych, filmów w mediach społecznościowych pokazujących praktyczny aspekt programu studiów).
  2. Prowadzenie działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki dla studentów (m.in. zajęcia wyrównawcze, kursy z zakresu kompetencji cyfrowych oraz z umiejętności przydatnych w procesie studiowania, zapewnienie wsparcia psychologicznego).
  3. Wprowadzenie do programów kształcenia na zmodyfikowanych kierunkach przedmiotów do wyboru z zakresu kompetencji cyfrowych oraz zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji.
  4. Wizyty studyjne w przedsiębiorstwach i zajęcia prowadzone przez praktyków.
  5. Staże dla studentów modyfikowanych kierunków studiów. 
  6. Branżowe kursy i szkolenia mające na celu zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami kształcenia.

Projekt przyczyni się do osiągnięcia wskaźników kluczowych dla FERS tj.:

  1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji – 1 szt.
  2. Liczba nauczycieli akademickich objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji - 160 os.
  3. Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ - 770 os.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych

Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa.
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.