O projekcie
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „Kształtowanie liderów transformacji - uczelnia rozwoju kompetencji”
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Okres realizacji: 01.05.2024 r. – 30.06.2029 r.
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu: 12 869 175,88 zł
Kwota dofinansowania: 12 479 175,88 zł
- ze środków europejskich: 10 619 643,94 zł
- ze środków dotacji celowej: 1 859 531,94 zł
- wkład własny: 390 000,00 zł
Opis projektu:
Celem głównym projektu jest kompleksowa modyfikacja programów kształcenia przyszłych liderów transformacji dla rozwoju gospodarki, m.in. energetyki odnawialnej, rolnictwa
i przemysłu spożywczego.
Zadania projektowe realizowane będą na poszczególnych wydziałach i kierunkach:
- Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, kierunek: Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami.
- Wydział Technologii Żywności, kierunki: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Dietetyka, Gastronomia i Catering Dietetyczny, Browarnictwo i Słodownictwo.
- Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa, kierunki: Ogrodnictwo, Technologia Roślin Leczniczych i Prozdrowotnych, Biotechnologia.
- Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, kierunki: Inżynieria i Gospodarka Wodna, Gospodarka Przestrzenna.
- Wydział Rolniczo-Ekonomiczny, kierunki: Rolnictwo, Biogospodarka.
- Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej UJ – UR, kierunek: Weterynaria.
Projekt zakłada realizację 4 typów głównych zadań merytorycznych polegających na:
- Tworzeniu nowych i modyfikacji istniejących programów kształcenia we współpracy
z otoczeniem społeczno-gospodarczym. - Realizacji dodatkowych elementów praktycznych, podnoszących kompetencje studentów i studentek, takie jak staże, kursy, szkolenia, wizyty studyjne, zajęcia prowadzone przez praktyków.
- Realizacji działań przeciwdziałających przedwczesnemu kończeniu nauki.
- Wsparciu rozwoju kompetencji kadry zaangażowanej w proces kształcenia.
Grupę docelową projektu stanowią:
- studenci i studentki, którzy rozpoczną edukację w X.2024 r., realizując modyfikowane programy kształcenia – 695 os.;
- kadra akademicka realizująca kształcenie dla studentów i studentek stanowiących grupę docelową na zmodyfikowanych kierunkach – 160 os.
Główne działania:
- Modyfikacja/opracowanie nowych programów kształcenia na powyższych kierunkach.
- Prowadzenie zajęć na zmodyfikowanych / nowych przedmiotach.
- Zakup materiałów zużywalnych niezbędnych do realizacji zajęć.
- Zakup oprogramowania oraz sprzętu stanowiącego wyposażenie sal dydaktycznych.
- Dostosowanie pomieszczeń do realizacji zajęć na wydziałach: WIPIE, WR-E, WTŻ i WIŚiG.
Dodatkowe działania:
- Prowadzenie działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki dla kandydatów na studia (m.in. spotkania w szkołach średnich, opracowanie warsztatów tematycznych, filmów w mediach społecznościowych pokazujących praktyczny aspekt programu studiów).
- Prowadzenie działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki dla studentów (m.in. zajęcia wyrównawcze, kursy z zakresu kompetencji cyfrowych oraz z umiejętności przydatnych w procesie studiowania, zapewnienie wsparcia psychologicznego).
- Wprowadzenie do programów kształcenia na zmodyfikowanych kierunkach przedmiotów do wyboru z zakresu kompetencji cyfrowych oraz zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji.
- Wizyty studyjne w przedsiębiorstwach i zajęcia prowadzone przez praktyków.
- Staże dla studentów modyfikowanych kierunków studiów.
- Branżowe kursy i szkolenia mające na celu zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami kształcenia.
Projekt przyczyni się do osiągnięcia wskaźników kluczowych dla FERS tj.:
- Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji – 1 szt.
- Liczba nauczycieli akademickich objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji - 160 os.
- Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ - 770 os.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych
Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa.
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.