Realizowane zadania
Zadanie 1 - Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki działania skierowane do kandydatów na studia - Program Mobilne Edu-URK
DZIAŁANIA PROWADZĄCE DO REKRUTACJI ŚWIADOMYCH KANDYDATÓW WE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADPODSTAWOWYMI I PODMIOTAMI DZIAŁAJĄCYMI NA RYNKU PRACY:
● spotkania informacyjne w 20 szkołach ponadpodstawowych, których uczniowie są zainteresowani studiowaniem na modyfikowanych kierunkach;
● warsztaty w formie zdalnej i hybrydowej dla ok. 30 klas ze szkół ponadpodstawowych zainteresowanych studiowaniem na modyfikowanych kierunkach - celem zajęć będzie zachęcenie uczniów do świadomego aplikowania na studia poprzez przeprowadzenie w formie zdalnej
i hybrydowej warsztatów tematycznych z zakresu przedmiotów kierunkowych celem praktycznego zaprezentowania programów studiów;
● wirtualne „spacery” i/lub materiały audio/video (na platformach typu TikTok) prezentujących kandydatom możliwości rozwoju poprzez studia wyższe.
Zadanie 2 - Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki działania dla studentów modyfikowanych kierunków - Program Przyjazne URK
W RAMACH ZADANIA PLANUJE SIĘ REALIZACJĘ:
- ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH dla 450 studentów/ek z kierunków objętych wsparciem w projekcie mających na celu wyrównanie różnic w wiedzy, wynikających ze zróżnicowania w poziomie nauczania w szkołach ponadpodstawowych z następujących przedmiotów:
- chemia nieorganiczna
- chemia organiczna
- fizyka
- matematyka
- dla studentów/ek kierunków kształcących na potrzeby przemysłu spożywczego zaplanowano zajęcia dotyczące raportów z badań laboratoryjnych w naukach o żywności
- SZKOLENIA Z UMIEJĘTNOŚCI PRZYDATNYCH W PROCESIE STUDIOWANIA dla 150 studentów/ek
z modyfikowanych kierunków:- Efektywna nauka
- Coaching kariery
- Rozwój osobisty
- Zarządzanie stresem
- WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE – w projekcie zapewniony będzie dostęp do specjalistycznego wsparcia prowadzonego przez psychologa w celu udzielenia pomocy w rozwiązaniu problemów studentów i studentek, zachęcenia do kontynuowania studiów. Wsparcie w zakresie: radzenia sobie ze stresem, trudnościami emocjonalnymi, rozwiązywania problemów z nauką.
Zadanie 3 - Modyfikacja programu kształcenia na Kierunku Odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami i realizacja zmodyfikowanych zajęć
Zadanie 4 - Modyfikacja programu kształcenia na Kierunkach: Technologia żywności i żywienie człowieka, Dietetyka, Gastronomia i catering dietetyczny, Browarnictwo i słodownictwo i realizacja zmodyfikowanych zajęć
Zadanie 5 - Modyfikacja programu kształcenia na Kierunkach: Ogrodnictwo, Technologia Roślin Leczniczych i Prozdrowotnych, Biotechnologia i realizacja zmodyfikowanych/nowych zajęć
Zadanie 6 - Modyfikacja programu kształcenia na Kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna oraz Gospodarka Przestrzenna i realizacja zmodyfikowanych zajęć
Zadanie 7 - Modyfikacja programu kształcenia na Kierunku Rolnictwo oraz Biogospodarka i realizacja zmodyfikowanych zajęć
Zadanie 8 - Modyfikacja programu kształcenia na Kierunku Weterynaria i realizacja zmodyfikowanych zajęć
Zadanie 9 - Wprowadzenie do programu modyfikowanych kierunków modułów przedmiotów do wyboru z zakresu kompetencji cyfrowych oraz zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji oraz realizacja zajęć
Zadanie 10 - Wizyty studyjne w przedsiębiorstwach i zajęcia prowadzone przez praktyków
Zadanie 11 - Staże dla studentów modyfikowanych kierunków studiów
Zadanie 12 - Kursy i szkolenia dla studentów modyfikowanych kierunków
Zadanie 13 - Rozwój kompetencji kadr zaangażowanej w dydaktykę na modyfikowanych kierunkach